Har du svært ved at falde i søvn eller vågner du tit om natten? Så kan det være, at du har brug for at få nogle bedre søvnrutiner. Det er faktisk muligt at sove bedre, hvis du følger nogle enkle tips.

Tip 3 – Brug ørepropper

Det sidste tip, du kan følge, er at bruge ørepropper. Hvis du har svært ved at sove på grund af støj fra trafik eller andre steder, så kan det være en god idé at bruge ørepropper. På den måde kan du blokere for støjen og få ro til at falde i søvn. Du kan finde lydtætte ørepropper her.

Tip 2 – Gør det mørkt i soveværelset

Det første tip, du kan følge, er at gøre det mørkt i soveværelset. Det kan være svært at falde i søvn, hvis der er lys i rummet. Sørg derfor for at lukke gardinerne for eller slukke lyset. Det kan også være en god idé at bruge et stykke tape til at dække for lyskilder, f.eks. lamper eller ure.

Tip 3 – Stil uret

Det andet tip, du kan følge, er at stil uret. Det kan være en god idé at undgå at se på uret, når du ligger og skal sove. Det kan gøre dig mere utryg og forhindre dig i at falde i søvn. Sæt derfor uret, så det ikke står i soveværelset.

Bonus: Lav en rutine

Det sidste tip, du kan følge, er at lave en rutine. Hvis du har svært ved at falde i søvn, så kan det være en god idé at lave en rutine omkring sengetid. Det kan f.eks. være, at du tager et bad, læser en bog eller drikker et glas vand. Så begynder din krop at forbinde, at det er tid til at sove, når du gør det.
Søvn er utrolig vigtigt for vores krop og vores helbred. Hvis du vil have en sundere livsstil, så er du nødt til at have en god, fast søvnrutine.