For mange danskere er motion en vigtig del af hverdagen. Vi danskere er glade for både sport i de lokale foreninger såvel som fitness i de mere kommercielle motionscentre.

Sport i foreningslivet trives fortsat, men for mange med karriere og måske også børn, kan det være svært at finde fast tid dedikeret til sport. Her er det mere fleksibelt at anvende et træningscenter, hvor man kan tilpasse træningen efter sin egen kalender – og ikke omvendt.

Der opstår dog ofte et paradoks, når man endelig begynder at træne. Mange mister nemlig motivationen – pudsigt nok fordi der ikke er andre til at ’holde dem op’. I en traditionel sportsklub, indgår man i et fællesskab. Det skaber nogle uformelle forpligtelser, da man er en del af en gruppe. Den følelse er svær at overføre til solo-træningen, hvor man kun står til ansvar for sig selv. Heldigvis findes der en løsning! En ganske effektiv en af slagsen, vel at mærke!

Træning med personlig træner

Når du starter dit træningsforløb op i samarbejde med en personlig træner, er situationen en helt anden, end når du starter helt alene.

For det første er personlige trænere meget systematiske, hvorfor de ser på din krop ved starten af forløbet, finder realistiske målsætninger sammen med dig, hvorefter de planlægger et program og forløb.

Denne tilgang betyder, at du har et mål at fokusere på, samt en hjælper, som tilrettelægger både øvelser og kostplaner, der er optimeret til dine mål.

Har du så en personlig træner til rådighed 24/7? Nej, det har du ikke. En stor del af træningen er stadig op til dig. Til gengæld skal du typisk aflægge rapport hos din træner – altså i den forstand at du fortæller, om du har overholdt træningen og fulgt kostplanen.

Fordelene opsummeret

En personlig træner giver dig de rette værktøjer til at nå de mål, I sammen har fastsat. Både øvelser og kostplan er nøje tilrettelagt ud for din krop og dine mål. Det effektiviserer forløbet – og maksimerer resultaterne fra din træningsindsats!

Fordi du anvender et traditionelt motionscenter, har du stadig mulighed for at tilpasse træningen til dit eget familieliv og din karriere.

Samtidig er det lettere at bevare motivationen, da din træner er en decideret motivator og fordi du har en person at ’stå til ansvar’ overfor, hvilket er med til at fastholde dig i forløbet.