Surprise parties er noget ganske særligt, da fødselaren bliver overrasket, da det hele kommer helt uventet. At holde og arrangere et surprise party kan måske virke en anelse overvældende, da du skal arrangere det hele i al hemmelighed uden, at du bliver opdaget af personen, du skal overraske. Derfor finder du her en guide til, hvordan du arrangerer, og holder den bedste surprise party.

Planlægningen op til

Når et surprise party skal holdes, er det aldrig godt at være sent ude. Du må derfor hellere starte i god tid for, at det hele kan falde på plads som ønsket. Aftaler og gæster er blot nogle af de ting, som skal falde på plads inden overraskelsen. Når du skal invitere gæsterne, skal du tænke på, hvem din ven eller veninde er sammen med. Måske snakker du ikke med alle de personer, som han/hun snakker med. For at folk overhovedet ved, at der skal holdes et surprise party, skal du sørge for, at gæsterne får besked om dette. I dag vælger mange at oprette begivenheder via de sociale medier, hvor alt information osv. står. Du skal blot passe på, at din ven/veninde ikke opdager det.

Til selve overraskelsen ”surprise

For at I for alvor kan sige ”surprise”, skal alt lys osv. være slukket, så der ikke fattes mistanke fra fødselarens side. Når surprisen skal finde sted, kan det være en god ide at inddrage f.eks. et familiemedlem af din ven/veninde, da de kan arrangere, at de skal være sammen med personen. I kan kommunikere sammen, hvor de befinder sig, så du/I har en ide om, hvornår din ven/veninde ankommer. Til selve surprisen skal der være en plan, som du har lavet inden, over hvordan aftenen kommer til at forløbe. Udover det vil du opleve, at småting som f.eks. et gavebord vil blive efterspurgt, så gæsterne ved, hvor de kan lægge deres medbragte gaver. Måske har I slået jer sammen om en stor fælles gave, eller kan du se en Oversigt med gaveideer.